sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Ruutua ja kontakteja

Kuluneella viikolla on ollut sen verran hässäkkää, ettei olla ehditty kotosalla juuri treenailla. Sen verran ollaan kuitenkin tehty, että ollaan opeteltu aksaa varten 2on2off laatikon kanssa. Tähän liitetään vielä käsky ja varmistellaan, ja sitten voidaan alkaa pikkuhiljaa tekemään samaa kentällä. Kontaktiesteiden harjoittelua ei olla vielä siis aloitettukaan, mutta tästä lähdetään pikkuhiljaa liikkeelle.

Lumet sulivat viime päivinä pois melkeinpä kokonaan, ja tehtiin taas vähän ruututreeniä pihalla. Nyt ruutuun ja targetille lähetys sujui hyvin, Lara tietää jäädä seisaalleen odottamaan alustan luo. Target on sen verran pieni, että Lara ei näe sitä lähetyspaikasta, joten eiköhän sille jonkinlainen mielikuva ole muodostunut myös ruudun merkeistä.

Kun Lara seisoo oikeassa paikassa, olen naksuttanut ja mennyt palkkaamaan koiran, alustalle siis nami. Laralla on kuitenkin taipumus hiipiä minua kohti, kun olen naksuttanut ja lähden palkkaamaan koiraa. Tämä voi johtua siitä, että Lara mieltää naksun ikään kuin vapautukseksi. Ruutuun meno (toki vielä targetin kanssa) on siis hyvä, mutta siellä pysyminen palkkaukseen asti ei. En ole varma, miten tätä lähdetään jatkossa työstämään. Olen nyt tehnyt niin, että jos Lara tulee minua vastaan ja ruudusta pois, pysähdyn ja lähetän sen takaisin ruutuun. Täytynee nyt pysyä siinä, että palkan saa vain ja ainoastaan ruudussa ja katsoa, miten tämä alkaa toimia. Lelupalkan kanssa ongelmaa ei ole, koska silloin heitän palkan ruutuun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti